مطالب مرتبط
یكشنبه 27 بهمن 1398
2295 1
گاوصندوق مناسب برای خانه چی بخرم؟

هرچه زندگی همراه با تکنولوژی پیش می‌رود، احتمال خطر هم افزایش پیدا می‌کند. برای مثال تا چند سال پیش که دستگاه‌های برش قوی وجود نداشت، دزدان به راحتی نمی‌توانستند به منزلی که دارای حفاظ‌های سخت است وارد شوند. اما امروزه با استفاده از همین دستگاه‌های کوچک براحتی همه فلزات را برش داده و وارد منزل شده و اسباب با ارزش کوچک را با خود می‌برند. این مساله برای اکثر صاحبخانه‌ها به یک معضل جدی تبدیل شده است.

دزدها شاید قادر باشند که هر نوع فلزی را برش دهند، ولی در برش بعضی از فلزات توانا نیستند و فقط باید از شاه کلید مخصوص آن استفاده کنند. گاوصندوق از دستگاه‌هایی است که دزدها قادر به برش آن نیستند و فقط باید شاه کلید آن را برای باز کردن در اختیار داشته باشند که این هم غیرممکن است.

گاوصندوق یکی از لوازم مورد نیاز در هر خانه است تا بتوانید از مدارک و اشیای گران قیمت خود در آن نگهداری کنید. بیشترین کارآیی گاو صندوق برای نگهداری و حفظ امنیت مدارک و زیورآلات می‌باشد. در هنگام خرید گاوصندوق باید به کیفیت ساخت و سیستم آن توجه کرده و سپس بر اساس نیازتان بهترین آن را انتخاب کنید.

برای خرید گاوصندوق ابتدا باید نیاز خود را بررسی کرده و ببینید که قرار است از چه چیزهایی در آن نگهداری کنید. همچنین استفاده از گاوصندوق صرفا برای اینکه از سرقت وسایل ارزشمند خود جلوگیری کنید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تقریبا گاوصندوق‌ها طوری ساخته شده‌اند که نسوز بوده و در هنگام آتش سوزی از وسایل شما محاقظت می کنند. برخی نیز خاصیت ضد آب دارند که می‌تواند در برابر سیل محافظ خوبی باشد.

اما مسئله مهم در انتخاب و خرید گاوصندوق خانگی خوب به سیستم امنیتی آن بر می‌گردد. برخی از گاوصندوق‌ها صرفا دارای کلید ساده هستند، برخی دیگر علاوه بر کلید از سیستم رمزگذاری نیز بهره می‌برند و گروه آخری دارای سیستم قفل دیجیتال هستند که از رمز عددی در ان استفاده شده است.

گاوصندوق‌های مختلفی در بازار وجود دارد، اما وجه اشتراک همه آن‌ها این است که به راحتی توسط اشخاص عادی باز نمی‌شود و از این رو بهترین جایگزین زیر گلدان و غیره برای نگهداری وسایل با ارزش در خانه است. دزدها دیگر حرفه‌ای شدند و به جای گشتن زیاد خانه، اول به سراغ مکان‌هایی می‌روند که احتمال قراردادن وسایل با قیمت وجود دارد.
 

نکاتی که قبل از خرید گاوصندوق باید به آنها توجه کنید؛

  1. چه چیزی قرار است در گاوصندوق نگهداری شود؟
    مدارک مهم، اشیا قیمتی، پول نقد و هرچیزی که نگهداری و حفاظت از آن برای ما اهمیت داشته باشد، ازجمله چیزهایی هستند که نیاز به مراقبت خاصی دارند. اما شما در خرید گاوصندوق باید مشخص کنید که چـه چـیزی را می خواهید درون آن نگهداری کـنید و حجم آن ها چقدر است. سپس با توجه به این موارد گاوصندوق مناسب را از نظر سایز و امنیت انتخاب نمایید.
     
  2. با کدام نوع گاوصندوق راحت ترید؟
    گاوصندوق قدیمی رمزدار یـا گاوصندوق هوشمند؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟ شما با کدامیک راحت تـر هستید؟ گاوصندوقی کـه بـطور مثال بــا اثر انگشت و یا اسکن چشم شما باز می شود یا گاوصندوقی کــه قفل ان با یک سری اعداد باز شود.
     
  3. گاوصندوق را در چه محلی باید نگهداری کرد؟
    پیش از خرید گاوصندوق باید در نظر داشت که محل نگهداری آن تعیین و محیا گردد. در ابتدا باید محل قراردادن گاوصندوق را مشخص نمایید. بطور مثال بهتر است گاوصندوق درمحلی قرار بگیرد که بـراحتی قابل مشاهده نباشـد، جایی مانند داخل یک کمد دیواری می تواند گزینه خوبی باشد.
     
  4. نسوز بودن گاوصندوق
    گواهی های استاندارد معتبر در زمینه سرقت و آتش سوزی می تواند ضمانت گاوصندوق نسوز در این شرایط باشد. معتبر ترین استاندارد محصولات امنیتی در برابر حریق UL آمریکا است که حتما باید در خرید محصول با توجه به نوع اقلامی که قصد نگهداری آن ها را دارید نوع استاندارد حریق گاوصندوق نسوز را تعیین کنید. داشتن استاندارد UL علاوه بر ضمانت کالا در برابر حریق می تواند مقاومت محصول در برابر سقوط اجسام را نیز تایید کند.

نظرات

مهدی
1398/11/2818:56
صندوق کاوه در ایران بی شک بهترین می باشد و نسبت به محصولات مشابه داخلی و خارجی موجود در بازار ایران دارای کیفیت بالاتری بوده و من به شخصه از خرید ان و همچنین خدمات پس از فروش محصولات راضی می باشد.خرید آن را به همه دوستان پیشنهاد میکنم.

ارسال نظر

حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 می باشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد.
لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.