مطالب مرتبط
یكشنبه 27 بهمن 1398
952 0
گاوصندوق نسوز چیست؟

گاوصندوق نسوز خانگی مناسبترین انتخابی است که می‌تواند مدارک و دارایی‌ها شما را در برابر سرقت، آتش سوزی و حتی بلایای طبیعی مثل سیل از آسیب حفظ کند. بسیاری از افراد، هنگام خرید گاوصندوق تنها به سنگین بودن آن که جابجایی‌اش را برای سارقین دشوار می‌کند توجه دارند، اما گاوصندوق‌های خانگی سبکی هم وجود دارند که به خوبی و حتی خیلی بهتر از سنگین‌ترین گاوصندوق‌ها امنیت دارایی‌های شما را تامین می‌کنند.

پیش از هر چیز دقت داشته باشید که در حالت کلی و عموما در طراحی گاوصندوق‌ها این نکته که محصولات توانایی مقاومت در برابر آتش و حفظ سلامت دارایی‌ها و مدارک شما را هنگام حریق داشته باشند رعایت شده است.

فولاد یک نوع ماده غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر آتش می باشد و بطور معمول بدنه صندوق های نسوز از فولاد دوجداره ساخته شده، و حفره های آن با کامپوزیت ویژه که در برابر آتش مقاوم می باشد پر شده است. اگر چه این کامپوزیت می تواند در برندهای مختلف صندوق نسوز متفاوت باشد، اما حاوی یک هیدرات مثل آلوم یا گچ است که بخار آب را هنگام گرم شدن آزاد می کند که بخشی از این بخارهای آب به فضای داخلی گاوصندوق هدایت می شوند تا دمای فضای داخل صندوق نسوز را در برابر حرارت آتش تنظیم کنند.

البته ماده ای به نام Insulite توسط شرکت Schwab برای استفاده در ساخت گاوصندوق ضد آتش ثبت شده است. برای کنترل فشار رطوبت و بخار آب، از دریچه ها یا سوراخ های خارجی در بخش های مختلف  صندوق نسوز استفاده می شود و بدین ترتیب بخشی از بخار آب در آتش می سوزد.

بیشترین میزان مقاومت صندوق های نسوز در برابر آتش تا سقف ۳۰ دقیقه تست شده است و اگر صندوق نسوز بیشتر از این مدت تحت حرارت ناشی از آتش سوزی قرار بگیرد ممکن است به دارایی های شما آسیب وارد شود.

ارسال نظر

حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 می باشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور و آموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد.
لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.